NORMAN Antivirus wordt uit de handel genomen.

Alle Normanklanten kunnen overschakelen naar AVG

Lees hieronder hoe u kan overschakelen van Norman naar AVG

Praktisch:

  1. Klanten met een Normanproduct dat weldra gaat verlopen: u zal zoals steeds een uitnodiging tot betaling ontvangen van Cherub, maar ditmaal niet met een verlenging voor Norman, maar voor een overstap naar AVG. Betaal de juiste som op onze rekening, vermeld uw contractnummer (AB……) en bij ontvangst van uw betaling zullen we u een nieuwe AVG sleutel bezorgen, met tevens een verwijzing naar de handleiding van hoe u kan overstappen van Norman naar AVG. Gaat u niet in op de uitnodiging, dan verloopt uw Norman antivirus op de aangeduide datum en bent u niet langer meer beveiligd.
  2. Klanten die beschikken over een Normanproduct dat nog niet meteen verloopt: u zal in de loop van 2017 benaderd worden met een vraag om Norman te verwijderen en te vervangen door een geldig AVG-product, zodat u uw licentie kan voortzetten met het nieuwste AVG-product. Omdat het gaat over alle klanten met een geldige Normanlicentie kan het even duren eer u wordt benaderd. Mocht u hulp nodig hebben bij de overstap, dan mag u contact opnemen met AVG via de helpdesk 02/402.71.80, elke werkdag tussen 9 en 17 uur. Gelieve ermee rekening te houden dat er wachttijden zullen zijn, gezien er wellicht vele klanten beroep zullen willen doen op de helpdesk.

Norman antivirus verdwijnt, maar

AVG antivirus verschijnt

Norman werd eind 2014 overgenomen door AVG. Nu is besloten om het merk Norman binnen het jaar (eind 2017) uit de handel te halen en te vervangen door AVG.

 

Bestaande Normanklanten hoeven niet te vrezen dat ze in de kou komen te staan. AVG staat immers in voor een vlotte overgang van Norman naar AVG, zodat uw computer goed beveiligd blijft

 

en dit minimaal voor de licentietijd die u nog heeft

van uw Norman antivirus.

Elke Normanklant krijgt een uitgebreide versie van AVG in ruil voor een nog lopende licentie. Gratis overstap, inclusief begeleiding waar nodig en aan het eind van uw licentie kan u verlengen tegen verlengtarief.

Bekijk alvast deze korte, weliswaar iets oudere, maar heldere video, die aangeeft dat AVG uw vertrouwen evenzo waard is als Norman. U kan klikken op het vertaling icoontje onderaan. Mocht het Nederlands niet meteen verschijnen, dan kan u via het tandwieltje de taal wijzigen.

Vraag nu uw GRATIS AVG proefabonnement aan

Bescherming tegen de gevaren van het internet

Antivirus & Antispyware

Beschermt uw computer tegen malware (virussen, spyware, enz.) – Beschermt tegen nieuwe, onbekende virussen – Hierdoor kunnen virussen niet binnendringen via e-mail en instant messaging (IM) – Planner voor scannen – Screensaver met malwarescanner

Antispam

Houdt spam buiten uw postvakken – Detecteert en filtert phishingpogingen

Personal Firewall

Hackers kunnen hiermee geen toegang krijgen tot uw computer – Inspecteert inkomend en uitgaand verkeer op uw computer – Voorkomt dat criminelen uw gegevens stelen – Stopt aanvallen van geïnfecteerde websites

Parental Control

Voorkomt toegang tot ongeschikte websites – Werkelijke inhoudscontrole op websites – Individuele toegangsprofielen – Tijdslimiet voor internettoegang van minderjarigen

Privacy Tools

Veilig verwijderen van documenten en gegevensbestanden – Opschonen van geschiedenis en tijdelijke bestanden

Intrusion Detection

Blokkeert inbraakpogingen – Geavanceerd hulpprogramma voor rapportage over verdachte activiteiten

AVG Antivirus komt in meerdere smaken

voor zowel particulieren als bedrijven.

Thuis & Kantoor aan huis

Voor zakelijke diensten, contacteer Cherub voor een maatofferte

U kunt op beide oren slapen

Laat AVG uw computer beveiligen. Installeer het en vergeet het. Slaap gerust!

Vraag nu uw GRATIS AVG proefabonnement aan

Vraag & Antwoord

OVERSTAPPEN VAN NORMAN NAAR AVG, DEEL 1: NORMAN ANTVIRUS VERWIJDEREN
  1. Verwijdering van Norman antivirus van uw computer:

Alvorens u AVG op uw computer wil installeren, dient u Norman antivirus te verwijderen. Hieronder vindt u de eenvoudige stappen om dit te doen:

  • Houd de Windowstoets windowstoets (linksonder op uw toetsenbord) ingedrukt en druk daarbij op de letter R.
  • Nu zal een klein soortgelijk dialoogvenster verschijnen:
  • scherm
  • Klik nu op de plek waar u tekst kan ingeven en vul daarin: delnvc5, waarna u op enter klikt.
  • U zal nu een melding van uw computer krijgen om uw toestemming te vragen. Klik op JA.
  • Vervolgens verschijnt een venster als dit:
  • norman-verwijderen
  • Duid nu “verwijderen” aan en klik op Volgende.
  • Norman antivirus wordt nu van uw computer verwijderd.
  • Mocht uw computer erom vragen te herstarten, doe dat dan.

 

OVERSTAPPEN VAN NORMAN NAAR AVG, DEEL 2: AVG INSTALLEREN

Via Cherub ontving u na betaling of ter overstap een licentiesleutel van AVG.

Het is zeer belangrijk dat u eerst Norman verwijdert en dan pas AVG installeert

(zieoverstappen van Norman naar AVG, deel 1: Norman antivirus verwijderen).

Alvorens u een AVG-installatie kan uitvoeren dient u eerst een AVG-account aan te maken.

Open uw browser en surf naar deze link.

  • U ziet nu de melding “Activeer uw product”. Dat gaat in twee stappen:
    • 1) Voer uw unieke code in, die u van Cherub ontving.
    • 2) Uw AVG-account aanmaken.
      • Voer hier uw geldig e-mailadres in.
      • Herhaal datzelfde mailadres, om zeker te zijn dat het juist is.
      • Maak een wachtwoord aan.
      • Herhaal het wachtwoord.
    • 3) Scroll verder en zo vindt u de groene knop: Registreren en activeren.
  • U vindt in uw e-mail de instructies voor het installeren van uw AVG-product.

OPGELET: Indien u na het klikken op ‘registreren en activeren’ de melding krijgt dat uw sleutel niet geldig is, volg dan onderstaande mogelijkheid: 

  • Open uw browser en surf naar deze link
  • U ziet nu de melding “Product registreren”. Dat gaat in twee stappen:
    • 1) Voer uw verkoopnummer in. Dit is de licentiecode die u van Cherub ontving
    • 2) Voer uw persoonsgegevens in.
      • Voornaam, achternaam, e-mail (tweemaal ingeven)
    • 3) Scroll verder en zo vindt u de groene knop: Registreren.
  • U vindt in uw e-mail de instructies voor het installeren van uw AVG-product.

Heeft u verdere vragen over de installatie?  Bel dan naar de helpdesk van AVG: 02/402.71.80 elke werkdag tussen 9 en 17 uur.

 

Wat betekenen de tekens op het N-icoon bij Norman en wat moet ik doen?

Geen icoon (enkel groene achtergrond met witte N)
Correcte werking van NVC/NSS op uw computer.
Geel uitroepteken
Dit kan meerdere oorzaken hebben.

  • De on-access scanner is handmatig uitgeschakeld op uw computer.
  • De scan-engine is niet bijgewerkt. De laatste update is langer dan 8 dagen geleden geweest.
  • U dient uw computer opnieuw op te starten om de update te voltooien.

Geel radartje / geel tandwieltje
Er is op dit moment een update of een upgrade bezig van het programma. Na korte tijd zou dit icoontje verdwenen moeten zijn.
Rood kruisje
Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • De scan-engine is niet bijgewerkt. De laatste update is langer dan 4 weken geleden geweest. U moet dringend een internet-update doen!
  • Eén avn de programma onderdelen is door een fout niet correct gestart.
    De correcte werking van NVC/NSS kan op de computer niet langer gewaarborgt worden. Als u bij deze indicatie de cursor boven het icoon houdt, krijgt u een tip over het onderdeel waar het probleem zich voordoet. U kan bij hardnekkig verschijnen van het icoon best de technische helpdesk raadplegen.
Let OP: bij het opstarten verschijnt dit icoon altijd rechtsonderaan in de taakbalk. Dit zou binnen een minuut na het volledig opstarten van de computer moeten verdwijnen.
Waar kan ik Norman downloaden en welke versie heb ik nodig?

Alle Normanproducten kunnen worden gedownloaded via DEZE PAGINA. Het is de licentiesleutel die bepaalt welke versie van Norman u zal installeren. 

U dient nog de keuze te maken tussen een 32 bit of 64 bit programma.

Weet u niet welke keuze u moet maken, dan kan u dat op uw computer controleren door naar verkenner te gaan en dan de eigenschappen van ‘deze computer’ op te vragen. Zo doet u dit:
  • klik onderaan uw toetsenbord aan de linkerzijde, tussen de Ctrl en Alt toets, de toets in met het Windowsvlaggetje. Houd deze toets in en klik nu op de letter E. Dan zal uw verkenner openen (explorer).
  • Zoek nu in de opsomming naar “deze computer” of “computer” (afhankelijk van uw besturingssysteem) en klik er met de rechtermuisknop op. Ga nu naar “eigenschappen”.
  • Uw computer opent nu een nieuw scherm waar u zal zien of uw computer werkt met 32 of 64 bit. Kies vervolgens uit de twee versies degene die daarmee overeenstemt om te installeren. Mocht u per ongeluk toch de verkeerde keuze gemaakt hebben, dan zal het systeem aan het begin van de installatie aangeven dat dit programma niet compatibel is met uw computer.

 

Ik denk dat ik een virus heb ondanks Norman Antivirus. Wat moet ik doen?

Bel de helpdesk

Indien u een geldige (niet verlopen dus) licentie heeft van Norman/AVG antivirus, dan heeft u recht op technische ondersteuning. U kan elke werkdag bellen naar de helpdesk tussen 09h00 en 17 uur. Het telefoonnummer voor België is 02/402.71.80. U wordt op onze kosten doorgeschakeld naar Nederland.

Haal updates op
Veel virussen en worms maken gebruik van lekken in de beveiliging van Windows of in Internet Explorer om zich te verspreiden. Het is sterk aan te raden regelmatig te controleren op updates van Windows. Dit doet u als volgt:

  • Ga naar Start > (Alle) Programma’s > Windows Update
  • Accepteer eventuele scripts die geladen worden van Windows Update of van Microsoft en klik opZoeken naar updates
  • Selecteer alle Essentiële updates en Service Packs en klik op Updates weergeven en installeren
  • Klik op Nu installeren om de updates te installeren
Het kan nodig zijn de computer opnieuw op te starten. Voer na het opstarten de bovenstaande stappen opnieuw uit tot er geen essentiële updates of Service Packs meer over zijn.

Herstart de computer in veilige modus. 

  • Zet uw computer uit
  • Tijdens het opstarten onmiddellijk op de F8-toets klikken. (herhaardelijk klikken)
  • Voor Windows opstart krigjt u een opstartmenu waarin u met de pijltjestoetsen kan kiezen voorWindows Veilige Modus. Klik op enter
  • Volg eventueel de instructies die in beeld komen

Verwijder alle tijdelijke bestanden 

  • Ga naar Start > (Alle) Programma’s > Bureau-accessoires > Systeemwerkset >Schijfopruiming
  • Selecteer Tijdelijke bestanden, Tijdelijke internetbestanden en Gedownloade bestanden en klik op OK

  • Start Internet Explorer
  • Ga naar Extra > Internet Opties 
  • Klik op Bestanden/Alles verwijderen
  • Vink de optie Ook alle off-line items verwijderen aan en klik op OK
  • Start Mozilla Firefox
  • Ga naar Extra > Privégegevens opruimen
  • Vink hier alle opties aan
  • Klik daarna op Privégegevens nu opruimen

Voer een scan uit 

  • Open uw antivirusproduct en doe een scan.

Herstart het systeem
Herstart de computer in normale modus. Uw systeem zou nu volledig opgeschoond moeten zijn van spyware en virussen.

 

Waarom heb ik na mijn verlenging bij Norman geen nieuwe sleutel gekregen?

Bij Norman werd de oude sleutel gewoon verlengd.

Bij AVG krijgt u wel een nieuwe sleutel

 

Mijn Norman (of AVG) antivirus licentie gaat (of is) verlopen. Hoe moet ik verlengen?

U ontvangt een brief of mail

Sinds 1 januari 2017 kan u geen Normanproducten meer verlengen. AVG antivirus heeft Norman overgenomen. Uw verlengvoorstel zal dan ook een overstapvoorstel zijn van Norman naar AVG. Na uw betaling ontvangt u een nieuwe AVG-licentiesleutel met uitleg van hoe u Norman kan verwijderen en AVG kan installeren. U kan deze info ook hier in de FAQ vinden.

Wat verlangen we van u, indien u wenst om een antivirusproduct bij ons te bestellen/verlengen?

  • U betaalt het overeenstemmend bedrag van uw keuze op onze bankrekening BE74 0682-4789-1207.
  • Bij de mededeling vermeldt u het contractnummer (AB…..), dat u ook in de brief/mail vindt.
  • Wenst u een factuur, vermeld dan het woord “factuur” na het contractnummer.
  • U ontvangt dan een nieuwe AVG-sleutel met uitleg hoe u deze kan ingeven/installeren.
  • Tip: Betaal aub tijdig, zodat u niet zonder updates komt te vallen.

Heeft u geen brief of mail ontvangen, of wenst u een ander voorstel (vb voor meer of minder computers dan voorgesteld), contacteer Cherub. Verleng uw licentie niet via de AVG Webshop. Deze wordt beheerd door een Duitse firma, dus niet via Cherub. U verliest het recht op ondersteuning en als er wat fout gaat met de betaling kunnen wij u niet helpen. Kies veilig voor een aankoop via Cherub tegen dezelfde prijs als online, maar wel met gratis helpdesk ondersteuning in het Nederlands gedurende uw hele looptijd.

Hoe verander ik mijn sleutel in het Norman Antivirus programma?

Sleutel vervangen in Norman Security Suite (alle versies)

  • Klik onderaan uw toetsenbord aan de linkerzijde, tussen de Ctrl en Alt toets, op de toets in met het Windowsvlaggetje. Houd deze toets in en klik nu op de letter R (van run).
  • Het systeem opent een klein scherm (uitvoeren of run) waarin u tekst kan tikken.
  • Tik hier deze zes letters in: licwiz (van licence wizard).
  • Het systeem opent nu uw Normanproduct en toont meteen een sleutel van driemaal vijf karakters.
  • Vervang deze sleutel door de nieuwe sleutel van vijfmaal vijf karakters.
  • Klik op volgende en voltooien.
  • Uw Normanprogramma zal de wijziging detecteren en vanzelf een update doen.
  • U kan dat ook zelf initiëren door na het afsluiten even naar uw N van Norman te gaan onderaan uw beeldscherm. Dan kan u daar klikken op “internet update”.
  • Indien u een product heeft gekozen met meer opties dan het vorige, bv wanneer u van de Norman Security Pack gaat naar een Security Suite of u upgradet naar een Norman Security Suite Pro, dan zal uw software automatisch de nieuwe modules vrijgeven. Mogelijk dient u wel eenmaal of enkele malen te herstarten voor het activeren van alle modules.
Heeft u verdere technische vragen, dan kan u elke werkdag bellen met de Norman helpdesk. Hieronder vindt u de gegevens. Voor administratieve vragen (sleutel opvragen, verkoopsvragen, facturatie ed.) kan u bij Cherub terecht.
Norman helpdesk
Indien u een geldige (dus niet verlopen) licentie heeft van Norman antivirus, dan heeft u tijdens uw licentieduur recht op technische ondersteuning. De Norman helpdesk in Nederland is elke werkdag geopend tussen 08h30 en 18 uur. U kan bellen via een Belgisch nummer, wat dan op onze kosten doorschakelt. Dit is het nummer: 02/402.71.80
U kan ook mailen via helpdesk@norman.nl
Hoe controleer ik tot wanneer mijn Norman licentie geldig is?

Is mijn licentie nog geldig?
U kan dat heel eenvoudig zelf controleren.

Eerst doet u een internet-update

  • Klik met de rechtermuisknop op de N van Norman rechtsonderaan in uw scherm
  • Klik dan op Internet-update
Vervolgens kan deze stappen doorlopen:
  • Klik rechtsonderaan in uw scherm op de N van Norman met de rechtermuisknop
  • Klik in het menu op Norman Security Suite
  • U kunt dan klikken op Installeren en updaten (install and update)
  • Onderaan in dat scherm ziet u de einddatums van uw contracten opgesomd.

 

Hoe kan ik Norman Security Suite compleet verwijderen van de computer?

Norman Security Suite verwijderen van uw computer kan met het meegeleverde programma “Delnvc5.exe” in de map: “C:\Program Files\Norman\Npm\Bin”.

U kunt naar de map navigeren of druk op de “Win + R” en type “delnvc5”.
Wanneer u dat heeft gedaan selecteer dan Verwijderen/Remove en druk op volgende/next. Het verwijderproces zal beginnen.

Nadat dit proces is voltooid moet u de computer opnieuw opstarten wanneer dat wordt gevraagd en wanneer het geback-upt is verwijder dan de “C:\Program Files\Norman” folder.

Wat als de handmatige antivirus scanner begint wanneer de computer wordt aangezet?

Om dit uit te schakelen kunt u Norman Security Suite openen, klik op “Taken” / “Tasks” en schakel de geplande Virus Scan uit. Als alternatief kunt u het tijdstip van de geplande scan aanpassen en instellen op een moment dat de PC normaal is ingeschakeld.

Hoe kan ik de installatiesleutel in Norman Security Suite en Norman Endpoint Protection veranderen?

1. Houd de Windows-toets op het toetsenbord ingedrukt en druk een keer op de R-toets.
2. Typ het volgende commando in het venster “Uitvoeren”: licwiz, en druk op Enter
3. De Norman License Wizard zou nu moeten beginnen. Het kan tot een minuut duren op langzamere computers.
4. Typ uw nieuwe installatiesleutel, selecteer Volgende/Next en vervolgens op Voltooien/Finish.

De nieuwe installatiesleutel wordt, de eerstvolgende keer dat uw Norman-product verbinding zoekt met onze servers, aangepast.

Ik ben mijn licentiesleutel kwijt van Norman Security Suite. Wat kan ik doen?

Indien u geregistreerd bent op de website van Norman (bijvoorbeeld bij de aankoop in de webshop), dan kunt u uw sleutel opvragen via deze pagina. Let erop dat u hetzelfde e-mail adres invult als bij de registratie.

Als u niet geregistreerd bent op de website, dan kunt u het beste contact opnemen met onze administratie.

Wat moet ik doen als de Norman software niet wilt openen?

U kunt het beste de Norman software opnieuw installeren. U kunt dat doen m.b.v. de onderstaande stappen.

BELANGRIJK:
U dient de oude Norman versies eerst te verwijderen alvorens u de Norman Security Suite (NSS) kunt installeren.

  1. NSS kunt u verwijderen in het Configuratiescherm bij “Programma’s en onderdelen” (voor Windows XP gaat u naar Start, Instellingen, Configuratiescherm, Software)
  2. Hierna kunt u NSS downloaden en installeren m.b.v. onderstaande link.
    http://www.norman.com/nl/home_and_small_office/trials_downloads/installer_norman_security_suite
  3. Voer hier uw installatiesleutel in en klik op “Go”
  4. Kies de “Volledige installers” om het programma daadwerkelijk te downloaden en te installeren
  5. Kies voor de juiste bit versie links 32-bit en rechts 64-bit. In de juiste bit kolom kiest u voor de juiste taal.
  6. Kies voor “Volgende” wanneer de “Installshield Wizard” gestart wordt en voor “Ik ga akkoord met de voorwaarden van de licentieovereenkomst.”
  7. Voer daarna uw installatiesleutel in en ga verder.
  8. Hierna krijgt u de installatie-types te zien.

    Volledig: alle onderdelen worden geïnstalleerd.
    Aangepast: u kunt zelf kiezen welke onderdelen u wilt installeren.

    De antispammodule is niet compatibel met Windows Live Mail en webmail van Hotmail, Mozilla Thunderbird, Eudora, IncrediMail.

  9. Na deze keuze gaat klikt u “Volgende” en maakt u de keuze of u de screensaverscanner wilt inschakelen of niet
  10. Ga verder met “Volgende” en “Installeren”.

Na een klein moment wordt de installatie voltooid en moet u, indien gevraagd, de computer herstarten. Norman blijft knipperen totdat het systeem bijgewerkt is.

NB.: systeemvereisten: minimaal 2 GB werkgeheugen is aanbevolen en een processor van minimaal 1.8 GHz.

Hoe installeer ik de Norman Security Suite?

BELANGRIJK:
U dient de oude Norman versies (of een andere virusscanner) eerst te verwijderen alvorens u de Norman Security Suite (NSS) kunt installeren.

  1. NSS kunt u verwijderen in het Configuratiescherm bij “Programma’s en onderdelen” (voor Windows XP gaat u naar Start, Instellingen, Configuratiescherm, Software)
  2. Hierna kunt u NSS downloaden en installeren m.b.v. onderstaande link.
    http://www.norman.com/nl/home_and_small_office/trials_downloads/installer_norman_security_suite
  3. Voer hier uw installatiesleutel in en klik op “Go”
  4. Kies de “Volledige installers” om het programma daadwerkelijk te downloaden en te installeren
  5. Kies voor de juiste bit versie links 32-bit en rechts 64-bit. In de juiste bit kolom kiest u voor de juiste taal.
  6. Kies voor “Volgende” wanneer de “Installshield Wizard” gestart wordt en voor “Ik ga akkoord met de voorwaarden van de licentieovereenkomst.”
  7. Voer daarna uw installatiesleutel in en ga verder.
  8. Hierna krijgt u de installatie-types te zien.

    Volledig: alle onderdelen worden geïnstalleerd.
    Aangepast: u kunt zelf kiezen welke onderdelen u wilt installeren.

    De antispam module is niet compatibel met Windows Live Mail en webmail van Hotmail, Mozilla Thunderbird, Eudora, IncrediMail.

  9. Na deze keuze gaat klikt u “Volgende” en maakt u de keuze of u de screensaverscanner wilt inschakelen of niet
  10. Ga verder met “Volgende” en “Installeren”.

Na een klein moment wordt de installatie voltooid en moet u, indien gevraagd, de computer herstarten. Norman blijft knipperen totdat het systeem bijgewerkt is.
NB.: systeemvereisten: minimaal 2 GB werkgeheugen is aanbevolen en een processor van minimaal 1.8 GHz.

Hoe verwijder ik succesvol virussen/malware met Norman’s antivirus software?

1. Als allereerst begint u met het uitschakelen van het systeemherstel en het verwijderen van de tijdelijke internetbestanden.

Hiermee verwijdert u een flink aantal kwaadaardige bestanden, waardoor de snelheid van het scannen wordt versneld.

Verwijder tijdelijke internetbestanden:

Dit is afhankelijk van wat voor soort webbrowser u gebruikt maakt. De volgende methode is voor Internet Explorer 7:

  1. Ga naar Windows Start menuinstellingenconfiguratiescherminternetopties
  2. Klik verwijderen
  3. Klik verwijder bestanden en bevestig door op ja te klikken
  4. Wacht totdat de bestanden zijn verwijderd
  5. Klik op sluiten en klik dan op OK

Het uitschakelen van systeemherstel:

  1. Rechtermuisknop op mijn/deze computer (In het start menu of op het bureaublad)
  2. Selecteer eigenschappen
  3. Selecteer de systeemherstel tab
  4. Vink aan “systeemherstel uitschakelen
  5. Klik op toepassen en dan op OK
  6. Herstart de computer

Systeemherstel moet weer worden ingeschakeld nadat de computer met succes is schoongemaakt van malware/virussen. Doe dit door stap 1-3 te herhalen en haal het vinkje dan weer weg bij systeemherstel uitschakelen. Klik dan op OK en herstart de computer.

2. Zorg ervoor dat u Norman software up to date is.

Rechtermuisknop op het Norman pictogram en kies voor Internet Update.

Er zal een download plaatsvinden als er een update beschikbaar is. Hiervoor moet u wachten totdat de download voltooid is. Daarna wacht u nog 5 minuten om er zeker van te zijn dat de update na behoren is geïnstalleerd.

3. Start een handmatige scan van de computer

  • Rechtermuisknop op het Norman pictogram en selecteer Scan Computer. (Norman Antivirus / Norman Security Suite ofNorman Security Suite PRO)
  • Rechtermuisknop op het Norman pictogram en selecteer Scan hard disks. (Norman Antivirus)

Deze scan zal enige tijd duren, afhankelijk van uw computer. Als de scan tussen de 30-60 minuten duurt is het ongebruikelijk. Als u gebruik maakt van Norman Antivirus moet u klikken op Clean wanneer de scan voltooid is.

4. Schakel de computer uit

Sommige kwaadaardige bestanden worden pas definitief verwijderd wanneer u de computer uitschakelt.

5. Als de computer nog steeds geïnfecteerd is na het afsluiten van uw computer dan kunt u de scan opnieuw uitvoeren met Norman Rescue Disk.

Download Norman Rescue Disk

Als uw computer nog steeds geïnfecteerd is kunt u contact op nemen met de Norman technische support. De computer is meestal geïnfecteerd met nieuwe of nog onbekende malware/virussen. De Norman Software zal geüpdatet moeten worden om de infectie te verwijderen.

Mogelijk wordt u gevraagd om een aantal van onze forensische tools uit te voeren, zodat we deze onbekende bestanden kunnen onderzoeken.

Nog vragen? Wenst u AVG Antivirus te bestellen?

Geef ons een seintje op +32(0)11 323 022 of laat ons iets weten via onderstaand invulformulier en wij contacteren u zo snel mogelijk terug. Graag tot uw dienst.