U wilt uw verloren data terug?

CHERUB bezorgt uw data terug van uw PC, tablet, smartphone, harde schijven, …

Sinds 2003

Cherub bvba is reeds een begrip in de Data Recovery markt sinds 2003. Als erkend partner van Western Digital (fabrikant van harde schijven) hebben we het voorrecht om op doorverwijzing te mogen rekenen voor hun klanten.

Lees verder

WERKWIJZE

Na ontvangst van uw informatiedrager (externe schijf, harde schijf, smartphone, tablet, Flash memory, Raid system, …) worden de problemen vastgesteld en een bestek opgemaakt voor de herstelling en recuperatie van uw verloren data. Pas na uw goedkeuring gaan wij van start.

Lees verder

Privacy

U kunt rekenen op onze discretie en professionaliteit. Uw data zal na recuperatie ook volledig van onze servers verdwijnen. Wij garanderen uw privacy voor 100%. Onze jarenlange samenwerking met politie en gerecht inzake data recovery getuigt hiervan.

Vrijblijvende diagnose

Na ontvangst van uw informatiedrager, doen wij voor u een vooronderzoek om de juiste diagnose te kunnen stellen van uw data problemen.

JA, ik wil een vooronderzoek aanvragen

Data Recovery van alle digitale informatiedragers

uw defecte harde schijf, SSD, flash kaart, USB-memory stick, CD, DVD, RAID-systeem met meerdere schijven, smartphone of gsm, foto’s, digitale filmpjes, …

Uw reddende data engel

Als tevens zijnde een betrouwbare partner in de computerbeveiliging beschikt Cherub over een groot partnernetwerk, dat naast het gebruik maken van Cherubs producten, ons ook hun klanten toevertrouwt voor data recovery.

 

“Betrouwbaarheid, eerlijkheid en gedrevenheid kenmerken Cherub niet enkel bij onze klanten, maar ook bij de labo’s waarmee we samenwerken.”

Onze prijslijst kan u HIER vinden.

 

Voor meer uitleg kan u ons 24/7 telefonisch bereiken via

+32 (0)11 360 266

VRIJBLIJVENDE diagnose & offerte

Gratis pick-up bij doorgaande recovery, geen recovery = geen werkkosten.
  • Diagnose

    Na ontvangst van uw informatiedrager, doen wij voor u een vrijblijvend vooronderzoek om de juiste diagnose te kunnen stellen van uw data problemen.

  • Offerte

    U ontvangt na analyse van ons een offerte voor de herstelling en recuperatie van uw verloren data. Hierbij wordt rekening gehouden met de moeilijkheidsgraad en de gewenste deadline.

  • Data Recovery

    Na goedkeuring gaan we in het gespecialiseerde labo van start met de data recovery. De informatiedrager wordt als het ware geheractiveerd.

  • Back-up

    Na heractivatie van de informatiedrager worden de bestanden gekopieerd naar onze servers. U ontvangt een lijst van alle bestanden die u vervolgens kan verifiëren.

  • Data terug

    U ontvangt van ons uw verloren data terug op een nieuwe informatiedrager. Uw data wordt bij ons nog een tijdje bewaard op onze servers, totdat we zeker zijn van de goede ontvangst en volledigheid van uw recovery.

Hoeveel kost Data Recovery?

Verlies ik mijn garantie op de harde schijf als ik deze door jullie laat openen?

Wanneer een harde schijf geopend wordt in een data recovery labo zal in de meeste gevallen de garantie voor de klant behouden blijven. Bij het later omruilen van de schijf in het aankooppunt kan u een kopie van de factuur van data recovery meegeven. Zo kan de fabrikant zich verzekeren dat de schijf enkel in een beschermde omgeving werd geopend. Zelf zijn we erkend partner van het merk Western Digital. Voor schijven van dit merk zal er nooit een probleem zijn. Wil u zekerheid voor andere merken, neem dan eerst contact op met hen en vermeld dat de schijf zal onderzocht worden in een erkend data recovery labo.

Waarvan hangt de kostprijs af bij een data recovery?

Om u vooraf zo goed mogelijk te informeren hebben we voor de meeste recovery’s vaste prijzen voorzien voor het werk, met eventuele meerprijzen voor extra onderdelen. Raadpleeg hiervoor onze prijslijst.

De prijs van een data recovery hangt allereerst af van het type datadrager dat we moeten onderzoeken. Zo is er een wezenlijk verschil tussen het werken aan een fotokaart of aan een meervoudig schijvensysteem (raid). Daarnaast is de tijd die we nodig zullen hebben voor het werk bepalend voor de prijs, evenals de moeilijkheidsgraad, die daar vaak mee samen hangt. Ook het type apparatuur dat we zullen gebruiken, het eventuele aantal en soort van benodigde onderdelen en tot slot de door u bepaalde tijdsfactor, zullen de totaalprijs vorm geven.

Het vooronderzoek zal in de meeste gevallen dan ook bevestiging geven van de vooraf gecommuniceerde prijs. Bij grotere systemen zal het vooronderzoek de vooraf gegeven prijsindicatie bevestigen.

Wat is de procedure en wat zijn jullie betalingsvoorwaarden?

We rekenen pas af wanneer de het dossier wordt afgerond. Dat kan zijn helemaal aan het eind van het proces, net voor we de teruggehaalde data naar u terugzenden, of wanneer het verhaal reeds stopt na het vooronderzoek.

OPHALING EN VOORONDERZOEK:

We starten steeds met een ophaling via koerier, tenzij u ervoor kiest om de datadrager zelf op te sturen, bv. wanneer het gaat om een SD-flashkaartje. De ophaalkosten worden enkel aangerekend wanneer na onderzoek blijkt dat we de data niet kunnen terughalen, of wanneer u de recovery niet wenst te laten uitvoeren. Wanneer de opdracht stopt na het vooronderzoek, ontvangt u een eventuele factuur voor de eerder door ons uitgevoerde ophaling, de terugzending per koerier en de eventueel van toepassing zijnde vooronderzoekskosten.

RECOVERY:

U krijgt na het vooronderzoek een rapport met de juiste kostprijs. Na schriftelijke toezegging beginnen we aan het recoverywerk. Aan het eind daarvan zal u een lijst ontvangen met de teruggevonden data. Na aanvaarding hiervan zullen we u de factuur toezenden van het eventueel betalende vooronderzoek, de recovery, de eventueel aangekochte onderdelen en de terugzendkosten. Bij ontvangst van de betaling, of een bewijs daarvan, zal het labo de data terugsturen. Mochten we, ondanks eerdere goede hoop op recovery, toch geen data kunnen aanleveren aan het eind van de opdracht, dan betaalt u enkel de ophaal- en eventuele terugzendkosten, de eventuele vooronderzoekkosten en de eventueel gebruikte onderdelen. U betaalt dan niet voor het recoverywerk zelf.

ANNULATIE:

Wanneer u na het vooronderzoek niet ingaat op het recoveryvoorstel, wordt dit niet aanzien als annulatie. Pas na het geven van uw schriftelijk akkoord op de detailprijs in het rapport na het vooronderzoek, beschouwen we de recovery opdracht als gegeven. Bij annulatie daarvan eer we de opdracht hebben voltooid (de datalijst), zal steeds een annulatiekost van 10% op het recoverybedrag worden aangerekend, vermeerderd met eventueel bestelde onderdelen, naast de eventuele ophaal- en terugzendkosten. Bij annulatie na het ontvangen van de datalijst wordt deze kost verhoogd tot 75% van het recoverywerk, dat dan eigenlijk zo goed als voltooid is, naast de hierboven beschreven ophaal-, terugzend- en eventuele onderdelenkosten.

 

Hoe start ik een procedure op voor een vooronderzoek?

Het ons toezenden van een ingevuld aanvraagformulier wordt door ons beschouwd als een opdracht tot vooronderzoek van een defecte datadrager. U geeft hiermee dus nog geen opdracht tot de recovery zelf.

Indien u wenst dat we de datadrager mogen ophalen vermeldt u waar deze zich bevindt en op welk tijdstip we aldaar terecht kunnen. Vermeld de persoon die op de hoogte is van de ophaling en de eventuele extra informatie voor de koerier, zoals ‘achterom rijden’, of ‘aanmelden aan receptie’, ‘eerste verdiep’ ed. Tot slot vermeldt u een e-mailadres waarnaar we de vrachtbrief mogen sturen.

Verpak de defecte datadrager(s) voorzichtig in een doos, omgeven door papier of (bubbel)plastiek, schuimkorrels enz. om de lege ruimte op te vullen. Bij meerdere datadragers (vb een doelschijf of een meervoudig schijvensysteem) zorgt u ervoor dat de schijven elkaar niet raken.

Stop een kopie van het aanvraagformulier mee in de doos en sluit deze stevig af. Bij onze ophaling door TNT ontvangt u vooraf een ingevulde vrachtbrief, die u in zijn geheel afdrukt (enkele bladzijden). Het eerste blad is voor uzelf, waarop de koerier zal invullen wanneer hij/zij deze kwam ophalen. De andere formulieren geeft u met het pakket mee.

Bij eigen verzending van uw defecte datadrager gaat u evenzo te werk voor de verpakking en het aanvraagformulier. Bevraag u bij ons voor een correcte adres- en case vermelding. We zijn steeds bereikbaar op het telefoonnummer 011/360.266, ook buiten de kantooruren.

 

Hoe levert u mijn data terug aan na de Data Recovery?

U kan ervoor kiezen om een eigen datadrager mee te zenden bij de opdracht tot vooronderzoek. Indien gewenst echter, kan u bij ons een datadrager meebestellen bij de opdracht tot recovery, zoals beschreven zal worden in het rapport na het vooronderzoek. Bij kleine hoeveelheden data (tot 4GB) zullen we deze kunnen aanleveren via een downloadlink, zodat u geen nieuwe datadrager hoeft aan te schaffen.

We leveren in principe, behalve indien vooraf door u meegezonden, data steeds af op een externe datadrager en als extern medium. Dit betekent dat u de teruggezonden schijf niet als startschijf in uw computer kan gebruiken, maar u koppelt ze, via USB, aan als een extra schijf. Zo kan u deze schijf verder  gebruiken als back-up schijf.

Wijzelf zullen gedurende een korte tijd na de data recovery uw data nog top onze systemen bijhouden, tot we zeker zijn dat u de data goed ontvangen heeft en u verder geen vragen meer heeft.

 

Dringend hulp nodig? Meer vragen?

U kan ons 24/7 telefonisch bereiken of via e-mail op datarecovery@cherub.be

+32 (0)11 360 266

Wilt u ook uw verloren data terug?

JA, ik wil een VRIJBLIJVEND vooronderzoek