NORMAN VERDWIJNT, MAAR AVG VERSCHIJNT
26 december 2016
Het Noorse Norman antivirus, op de markt sinds 1989, werd bekend door de overname van ThunderByte antivirus. Norman ging vervolgens zelf door met het ontwikkelen van antivirusproducten. In 2003 waren zij de eersten die de intussen alom bekende "sandboxtechnologie" toepaste in hun antivirusproducten, waarbij virussen niet enkel op identificatie werden herkend (signatuur), maar ook op gedrag.
AVG technologies, intussen zelf overgenomen door voormalige concullega en Tsjechische landgenoot AVAST, is vooral bekend geworden door hun gratis software, al hebben ze zeker in de bedrijfswereld hun sporen verdiend, niet enkel door de antivirussoftware, maar ook door Cloudcare en Secure Sign On en vooral door Managed Workplace.
Vermits zowel Norman als AVG een gamma aan antivirusproducten hebben voor thuis- en zakelijk gebruik, heeft AVG nu besloten om het merk NORMAN te laten uitdoven tegen eind 2017.
Vanaf 1 januari 2017 zal de verkoop van nieuwe Norman antiviruslicenties, zowel van verlengingen, worden stopgezet.
Cherub bvba, verdeler van Norman antivirus sinds 2002,
zal deze overstap voor de eindklanten begeleiden als volgt: